Alimentatia in sarcina

Alimentatia gravidei este foarte importanta, deoarece de aceasta depinde dezvoltarea normala si armonioasa a fatului. De aceea este foarte important ca alimentatia voastra, inca din momentul in care v-ati hotarat sa ramaneti insarcinate, si pe toata durata celor 40 de saptamani de sarcina sa fie echilibrata si de cea mai buna calitate.

    Cu siguranta din momentul in care ati ramas insarcinate ati primit sfaturi de la prietene, rude sau cunostinte despre cum trebuie sa va hraniti, cat de mult sa mancati sau liste intregi de alimente interzise.

Dar, pentru ca este foarte important sa fiti informate corect, noi ne-am documentat pentru voi, iar in cadrul acestui articol vom vorbi despre ce trebuie sa contina dieta echilibrata a unei gravidute si care este aportul caloric zilnic necesar pentru ca puiul vostru sa se dezvolte normal si sanatos.

    Dieta unei gravidute trebuie sa fie usor superioara din punct de vedere caloric alimentatiei unei femei normale. Acest supliment, care nu trebuie sa depaseasca 200-400 de calorii pe zi, este necesar de la jumatatea sarcinii pana la temenul de 40 de saptamani.

Asadar, nu este necesar sa mancati cat pentru doi, pastrand portia in dimensiunile normale, dar este esential sa va alimentati corect, echilibrat, iar in alimentatia voastra sa se regaseasca toate cele trei categorii principale nutritive- glucide, proteine si grasimi.

In primul rand glucidele si carbohidratii trebuie sa se regaseasca in fiecare portie dintre cele 3 mese principale ale zilei. Pot fi consumate glucide lente din pastele fainoase si din leguminoasele boabe: paine, orez, cartofi, paste fainoase, mamaliga. Desi in curele de slabire aceste alimente sunt interzise, in perioada sarcinii este INTERZISA orice cura de slabire. Carbohidratii, si implicit glucidele, sunt principii nutritive esentiale ca si baza din care copilul se dezvolta normal si sanatos.

    Este recomandat sa evitati glucidele rapide provenite din zahar. Zaharul nu contine decat calorii goale, nu are niciun fel de principiu nutritiv, de aceea trebuie eliminat, pe cat de mult posibil, din alimentatia gravidei.

Atunci cand simtiti nevoia de dulce puteti consuma fructe proaspete, care sunt in acelasi timp un deset delicios si sanatos.

    La fel ca si glucidele, proteinele reprezinta suportul de dezvoltare al copilului; iar cantitatea necesara de proteine creste pe durata sarcinii.

In alimentatia gravidei trebuie sa se regaseasca proteine de cea mai buna calitate, asa cum sunt cele din produsele animale, carnea slaba de curcan sau pui, ori carnea rosie de porc sau vita. Nici laptele si produsele lactate nu trebuie sa lipseasca din alimentatia voastra pe parcursul sarcinii. Alegeti produsele cu un continut scazut de grasime, cum ar fi laptele, iaurtul, branza de vaci, si evitati, pe cat posibil alimentele concentrate, cu un continut ridicat de grasime, cum este cascavalul sau branza topita. Acelasi principiu trebuie respectat si in cazul carnii. Alegeti carnea slaba, muschi sau pulpa, si eliminati orice urma alba de pe carne pentru ca este grasime 100%.

    Desi proteinele sunt foarte importante pentru dezvoltarea fatului, ar fi bine sa nu depasiti cantitatea recomandata. Nu trebuie sa consumati carne la fiecare masa, ci este suficienta o portie de carne pe zi, in cantitate normala. De asemenea, eliminati pe cat posibil mezelurile care sunt transformate in pasata de carne, cum ar fi parizerul, salamul sau tocaturile. Toate aceste contin o cantitate foarte mare de grasime. Puteti consuma mezelurile care inca mai pastreaza forma carnii- muschiulet afumat, cotlet sau pastrama.

    In concluzie, nu folositi sarcina ca scuza pentru a va satisface toate placerile si poftele culinare, ci mai degraba incercati sa mancati sanatos si numai pentru o singura persoana!

O femeie normoponderala creste in greutate cu 11-15 kilograme pe parcursul sarcinii, adica 1,5 kilograme pe parcursul primului trimestru si apoi 400-500 de grame pe saptamana pana la termen. Surplusul alimentar pentru o femeie gravida ar trebui sa fie nesemnificativ -300 calorii pe zi in plus peste cele 1500 calorii necesare in mod normal, iar acest aport caloric suplimentar sa se regaseasca doar pe parcursul ultimelor doua semestre de sarcina.

    Dragele noastre, va invitam sa descoperiti si urmatoarele articole despre alimentatia gravidutei, in care vom incerca sa va oferim cele mai bune sfaturi si recomandari in ceea ce priveste o dieta echilibrata si sanatoasa.

alimentia in sarcina